Saturday, November 07, 2015

DEM og OS

Sådan føler jeg det ... DEM og OS!! Systemet og mig - om man vil.

Jeg var engang et ungt sprudlende menneske, med stor tiltro til fremtiden, systemet, sundhedssystemet, mine medmennesker osv.

Idag ser det lidt anderledes ud.

Efter 8 år i kommunens vold - med arbejdsprøvninger, undersøgelser på div sygehuse på deres regning, udredninger, papirer der hvirvler rundt i luften, fyldt med paragraffer, diagnoser og formaninger..... 8 år med angst for hvad postkassens mørke gemte på.... 8 år med en arrogant og magtliderlig kælling af en sagsbehandler - ja så fik jeg er pension og et spark ud af systemet. Værsågod - nu fik du hvad du ville!!

Nej kære SYSTEM - jeg ville faktisk bare gerne høres, jeg vil skrues rigtigt sammen, smørres i ledene. Jeg vil FIXES og være god igen. Jeg vil gerne være rask, ligesom de fleste andre.

Men sundhedssystemet er lige så trægt, uvidende, tåbeligt og med manglende økonomisk støtte og hænder. Eller dvs hænder er der nok af - men de forkerte. Der er hænger der vasker hinanden - der er hænder der langer penge under bordet, for tavshed, for at benytte den "rette" medicin, for at have en helt særlig forloren holdning om at HER står det godt til !!

Min situation er ikke enestående, så lad os tale som VI:

VI smutter til lægen og får målt vitaminer - alt ser godt ud trods det at vi ved det burde det bare ikke
VI smutter til lægen for at finde ud af hvorfor vi har ondt i maven - men det ved de ikke helt og siger du må leve med det
VI smutter til lægen og får en vaccine der skal beskytte os mod død og ødelæggelse - og når så vaccinen smadrer vores liv fuldkommen, vaskes der hænder på livet løs
VI smutter til lægen og siger vi har ondt i sjælen - og straks langes der en pille over disken uden omtanke for at nogen gange - bare NOGEN gange, er der anden kemi inden i kroppen, der kan rettes op på anden vis.
VI smutter til lægen i håb om at blive hjulpet......

Og gang på gang må man gå slukøret hjem. Ingen svar, ingen hjælp.... bare intet. Man kan sætte sig til sin pc - i denne så oplyste verden, hvor man får lige så meget information proppet brutalt ind i hovedet på ET døgn, som min bedstefar på 98 fik på et helt år, i sine unge dage.... der kan man søge på det store spindelvæv af info.... at i udlandet kan de SÅ meget mere. I kina både spiser de hunde og ved at spiser man ingefær kan man slippe af med mange infektioner... i DK ved de ikke en skid - for alt hvad der er gratis virker ikke!!

Det er så deprimerende og frustrerende at man har lyst til at kaste håndklædet...... Lægge sig ned som et trodsigt barn i supermarkedet og ikke reagerer, uanset hvor meget nogen forsøger at trække af med een i det ene bukseben. Man ORKER ikke mere - det er bare pisse lige meget.... for hvad nytter det?

Jeg må både selv kaste redningskransen, hive den ind og give mig selv kunstigt åndedræt - JEG er min egen fucking redningsmand!

No comments:

Post a Comment